Beskid Śląski i Żywiecki

Niedziela, 24 czerwca 2012 · dodano: 25.06.2012 | Komentarze 2

O 2:00 pobudka, a pół godziny później wyruszam na trasę: Ustroń - Barania Góra - Magurka Wiślańska - Magurka Radziechowska - Glinne - Węgierska Górka - Żabnica - Hala Boracza - Hala Lipowska - Hala Rysianka - Hala Pawlusia - Romanka - Słowianka - Żywiec - Malinowska Skała - Zielony Kopiec - Cienków - Ustroń

Ścieżka rowerowa nad Wisłą, myślałem że nikogo o tej porze nie spotkam, a tu na jednej z ławek, jakiś gostek dopijał chyba ostatnie piwko.

Nad zaporą w Wiśle Czarnym zaczęło robić się coraz jaśniej, więc przyśpieszyłem żeby załapać się na wschód słońca na szczycie Baraniej...

...ale spóźniłem się dziesięć minut, może następnym razem.

Wieża w promieniach wschodzącego słońca.

Skrzyczne...

...a w oddali budzi się ze snu Babia Góra.

Jak widać nie tylko Ja nie mogę spać hehe.

Ale trzeba ruszać dalej, bo jeszcze kawał drogi do pokonania, zjeżdżam czerwonym w kierunku Magurki Wiślańskiej i dalej...

...przez Magurkę Radziechowską i Glinne do Węgierskiej Górki.

A w między czasie, podziwiam piękne widoczki - Żywiec skąpany we mgle...

...dziczyzna wcale nie dzika, skubaniec stał i się przyglądał.

...

W oddali widać Słowackie szczyty.

A to już na Hali Boraczej, ale jadąc z Węgierskiej Górki do Żabnicy, myślałem o powrocie bo, zaczęło mnie pobolewać kolano, ale jakoś jechałem dalej i udało się dojechać do końca.

A to zielony szlak na Halę Lipowską, fajny trawersik.

Chwila relaksu na Hali Lipowskiej.

Przy schronisku na Rysiance, jak zwykle sporo ludzi.

Ale jak to mówią, Komu w drogę, temu czas - więc trzeba się zbierać i jechać dalej, następny cel Romanka.

Z Hali Pawlusiej widok na Beskid Śląski.

Romanka, jeszcze kawałek i szczyt, a potem...

...kawał zajebistego zjazdu, wąskim singielkiem(niebieski szlak) w kierunku Słowianki i dalej do Żywca.

Z Żywca miałem atakować jeszcze Skrzyczne, ale w tylnym hamulcu skończyły się klocki i z Ostrego żółtym szlakiem wbiłem się pod Malinowską Skałę( szlak kompletnie nie na rower, przynajmniej nie pod górę, jeden wielki wypych)

Jezioro Żywieckie.

Zachaczyłem jeszcze o Zielony Kopiec i Gawlasi.

I na deser prawie 10 km zjazdu, żółtym szlakiem przez Cienków do Wisły.
Jeszcze raz zapora, tym razem z drugiej strony i Rezydencja Prezydenta RP na Zadnim Groniu.